miscare acasa

Dacă faci mișcare zilnic la tine acasă, combați stresul și ai o imunitate mai bună

Dona13/04/2021

Alege să faci mișcare la tine acasă indiferent de spațiul pe care îl ai la dispoziție deoarece te va ajuta să combați stresul, kilogramele în plus și să ai o imunitate mai bună!

Mișcarea este cea mai bună metodă de prevenția afecțiunilor cardiovasculare, inclusiv a bolilor grave precum infarctul, accidentul vascular cerebral; ne ajută să combatem stresul reducând nivelul hormonilor de stres și să prevenim diabetul, cancerul, obezitatea, osteopenia  și osteoporoza, depresia.

Activitățile sportive de orice fel, precum cele intelectuale, contribuie la păstrarea funcțiilor cognitive și ne mențin sistemul nervos central în formă, prevenind demența și pierderile de memorie.

Acasă îți creezi propria sală

Poate părea dificil să faci mișcare când ai nenumărate restricții impuse de distanțarea socială și pandemie. Acum suntem mai limitați, nu mai putem să mergem la sală sau la piscină. Chiar și alergarea în aer liber devine o provocare căci purtarea unei măști nu e foarte confortabilă și, în plus, uneori parcurile sau locurile unde obișnuiai să alergi sunt încă destul de aglomerate.

Privește însă partea pozitivă a lucrurilor. Poți să economisești timp; în loc să îl petreci în trafic, poți citi o carte, urma un curs sau vedea un film. Te poți mobiliza când vrei tu, important este doar să te ții de un program. Dacă ai copil, atunci acesta poate fi antrenat să participe și el ceea ce poate fi și distractiv pentru amândoi, nu?

Ai nenumărate opțiuni la dispoziție. Poți să urmezi sesiuni online cu/ sau fără abonament din România sau cu antrenori străini, conectându-te în același timp cu oameni ca tine sau în sesiuni 1:1. Ai și nenumărate opțiuni gratuite pe diferite canale care te pot ajuta să testezi și să alegi ce crezi să îți place și ți se potrivește mai mult.

Până la urmă și dacă ai doar o saltea de antrenament și un spațiu mic de 2m pe 1m tot te poți descurca, dacă îți dorești să te menții în formă. Îl poți folosi fie să instalezi un aparat de fitness (bandă de alergat, bicicletă, un aparat de vâslit sau un aparat de bodybuilding), sau să îți așezi o saltea pe care să îți efectuezi exercițiile preferate.

Câtă mișcare ar trebui să faci zilnic

Specialiștii ne dau mai multe opțiuni, ca să avem de unde alege în funcție de program și de preferințe.

Putem alege să facem 10.000 de pași/ zi, adică cca 8 km pe zi mers susținut pentru persoană adultă.

Sau 150 de minute de activitate fizică moderată pe săptămână, de exemplu înot, mers pe bicicletă (nu de performanță), Pilates, Tai-chi, yoga, plimbări și joacă cu câinele în parc.

Sau 75 de minute de activitate fizică intensă pe săptămână – de exemplu box, dans, jogging, fitness, bodybuilding, exerciții cardio, arte marțiale, tae bo, zumba, aerobic, tenis, ski.

Sau 3500-5000 de pași pentru un adult cu afecțiuni cronice sau un vârstnic, deoarece aceste persoane au anumite limitări ale organismului de care trebuie să țină cont.

Doar să aerisești bine spațiul deoarece respirația este importantă în timpul oricărei activități fizice și să te hidratezi corespunzător.

 

 

 

 

Aboneaza-te la Newsletter