alimentație tiroidă

Dacă ai probleme cu tiroida, respectă tratamentul și recomandările nutriționale

Dona19/12/2020

Deși tiroida este o glandă mică, are un rol esențial în reglarea funcțiilor vitale ale organismului nostru (respirația, activitatea inimii, tensiunea arterială și pulsul). Ne reglează metabolismului, e importantă în sinteza proteinelor, în funcționarea sistemului nervos central, mușchilor și văzului.

Dacă ești printre cei care au probleme cu tiroida, fie că ai hipotiroidism, fie hipertiroidism sau poate tiroidită autoimună, atunci probabil deja știi de la medic că, netratate, afecțiunile tiroidiene îți pot da organismul peste cap. De aceea trebuie să respecți întocmai tratamentul, calendarul de consultații și analize și recomandările medicale, în principal nutriționale.

Ia vitamina D!

Specialiștii atrag atenția asupra faptului că, în anumite studii, pacienții cu hipotiroidism și hipertiroidism au în comun un nivel scăzut de vitamina D. Nu există încă o dovadă medicală de cauzalitate între disfuncția tiroidiană și nivelul scăzut de vitamina D, dar specialiștii spun că din această cauză sistemul imunitar afectat ar permite evoluția afecțiunilor tiroidiene.

Calciul, fierul, soia

interferează cu absorbția levotiroxinei. La fel și alimentele bogate în calciu și fier. Ar trebui să lași un interval de 2 ore în cazul soia și fierului, și de 4 ore în cazul calciului între administrarea lor au consumarea alimentelor sau băuturilor și administrarea levotiroxinei. La fel în cazul complexelor de vitamine și minerale, inclusiv calciu și fier.

Fii atentă și la sursele de iod.

Nu lua suplimente cu iod fără să îți fi fost recomandate de medic deoarece iodul stimulează activitatea tiroidei. Evită alimentele bogate în iod, deoarece nu dorești să îți suprastimulezi tiroida. Dacă iei tratament cu levotiroxină atunci deja suplinești deficitul de hormoni tiroidieni. Iar dacă ai hipertiroidism, este exact ceea ce trebuie să eviți. Oricum iodul se regăsește în anumite alimente de bază precum laptele (în cantități mai mici din cel organic), ouăle, sarea de mare. Iar în proporții mari în alge (și suplimente din alge precum spirulina), fructe de mare, pește.

Anumite alimente contribuie la formarea gușii neplăcute, deci acestea ar trebui să fie consumate cu măsură, în proporții mici, alături de alte legume, vegetale, cereale și surse de proteine. Este vorba de crucifere – varză, conopidă, kale, unele fiind consumate în mod tradițional la români.

Ai nevoie de seleniu, pe lângă fierul de care ai nevoie.

Ți-l poți lua din nuci de Brazilia (care conțin și fier), organe de origine animală, muchi, cereale integrale, ovăz, fasole, ciuperci, ceapă.

Aboneaza-te la Newsletter