postura dureri

Corectează-ți postura și vei avea mai puține dureri

Dona14/01/2021

Cei mai mulți dintre noi petrecem mult timp la birou sau o masă de lucru, pe scaun sau pe canapea, cu laptop sau tabletă în brațe și nu ne dăm seama că postura incorectă este cea care ne creează în timp multe neplăceri. Și facem asta încă din adolescență căci, din păcate, nu suntem învățați de mici să avem grijă la postura sau poziția noastră în fiecare minut și cum să ne purtăm pentru a ne proteja coloana vertebrală în timp.

Dacă te intrigă această idee, gândește-te câți dintre oamenii pe care îi vezi stau pe scaun, pe canapea sau merg pe stradă drepți, cu fruntea sus și umerii  trași ușor pe spate? Cei mai mulți stau aplecați spre față, cu un umăr lăsat, cu o geantă sau o greutate mai mare pe unul dintre umeri.

Nu ne ține spatele drept, capul stă aplecat fie spre ecranul telefonului, fie al calculatorului și ne doare coloana cervicală. Facem multe mișcări automate pe telefon sau tastatură sau folosind mouse-ul și nu ne dăm seama de ce încheietura mâinii și degetele sunt mai rigide, mai dureroase.

Toate aceste neplăceri fac parte din viața noastră modernă și dacă atunci când suntem mai tineri, le resimțim mai ușor, în timp postura incorectă cauzează probleme de sănătate ale coloanei vertebrale, mușchilor și articulațiilor.

Când ai dureri, adresează-te medicului sau farmacistului. Dar pe lângă tratament, iată ce poți face ca să îți corectezi postura și să previi sau să reduci intensitatea durerilor de spate, de articulații sau resimțite la nivelul degetelor!

Dacă lucrezi de acasă, folosește un birou sau o masă de lucru

Este foarte tentant să lucrezi scufundat în canapea, fotoliu sau o pernă, dar este imposibil să ai o postură corectă. Implicit vei avea tendința să stai cu privire în jos și gâtul aplecat, ba uneori cu corpul într-o parte, condițiile ideale pentru curburi nedorite ale coloanei cervicale și chiar toracale. La început poți să resimți doar dureri în zona cefei, dureri de cap, tensiuni sau chiar contracturi musculare. Apoi vei observa apariția cifozei.

Alege mobilier ergonomic

Nu este un moft și niciun lux. O canapea ți-o alegi nu doar pe criterii de design și armonie cu o cameră, ci și pe criterii de confort. Mai precis trebuie să fie suficient de înaltă ca să îți țină spatele drept. Trebuie să aibă o zonă de șezut suficient de generoasă ca să îți țină picioarele relaxate și să îți permită să alternezi poziția. Trebuie să fie suficient de pufoasă sau poate mai puțin pufoasă ca să te simți bine după propriile criterii, dar să îți și țină corpul relaxat.

În afară de mobilierul cu înălțime standard fiză, mai există cel cu înălțime ajustabilă; acum sunt opțiuni de birouri superegonomice care se ajustează ca înălțime pentru lucrul în picioare doar în câteva secunde.

Dacă nu avem acces la un astfel de mobilier performant, ne poate salva scaunul de lucru ajustabil. Aceste trebuie să aibă și un design ergonomic, adică să fie gândit și testat pentru a susține diferitele zone ale coloanei în poziție corectă urmărind curbele naturale ale spatelui unui om. Ideal ar fi să aibă și suport pentru zona cervicală ca să nu te simți mereu cu coloana în tensiune.

Ajustează-ți corect poziția de lucru

Încearcă să stai drept! Coatele trebuie să îți fie la un unghi de 90 de grade pe masă, la nivelul tastaturii.  Dacă este nevoie, există opțiuni pentru a ridica laptopul ca să eviți să stai cu capul aplecat. Sau poți folosi un ecran conectat la laptop care îți va ajuta mai mult și ochii deoarece toți avem tendința să ne luăm laptopuri mai mici, deci și cu display mai mic. Ecranele trebuie să fie la nivelul ochilor noștri, ca să nu ne aplecăm deloc.

Alternează statul jos cu mișcarea

Corpul uman nu este construit pentru a sta într-o singură poziție, de aceea pentru mușchii și oasele noastre trebuie să alternăm perioadele de stat cu cele de mișcare. La fiecare 20-40 de minute de stat, ridică-te și fă câțiva pași. Este o ocazie bună să bei puțină apă, să îți relaxezi și ochii alternând privitul la un punct de proximitate, cu cel la distanță tip de câteva minute. Mișcă-ți umerii, brațele, capul și gâtul, scutură-ți picioarele, ridică-te de câteva ori pe vârfuri (jocul de gleznă de la ora de sport), mișcărți mâinile și degetele!

Astfel de pauzele acestea va beneficia întregul organism (respirația și nivelul de oxigen, circulația sângelui, ochii, mușchii și oasele).

Aboneaza-te la Newsletter