Magneziu B6

Avem nevoie de magneziu și vitamina B6 în perioadele de stres

Dona16/09/2020

Specialiștii ne recomandă să fim atenți la alimentația zilnică și să luăm suplimente cu magneziu și vitamina B6 în anumite perioade, foarte solicitante. Toți avem îngrijorări, probleme mai mici sau mai mari care se adună în timp. Stresul susținut pe perioade mai lungi, se poate croniciza și ne afectează pe termen lung sănătatea. Avem probleme de memorie, tulburări cardiovasculare, probleme de somn, probleme imunitare, atacuri de panică și chiar depresie.

Conform rezultatelor unui studiu din 2018, suplimentarea cu magneziu și vitamina B6 a demonstrat o eficacitate cu 24% mai mare în reducerea nivelului de stres la pacienți cu stres sever sau extrem, după 8 săptămâni, comparativ cu administrarea magneziului simplu.

De aceea, în astfel de perioade solicitante, avem nevoie să ne ajutăm organismul și să luăm suplimente cu magneziu și vitamina B6, deoarece modulează neurotransmițătorii care afectează depresia și anxietatea.

Vitamina B6 sau piridoxina joacă mai multe roluri în organism

Principala noastră sursă zilnică ar trebui să fie alimentația și anume: carnea (porc, pasăre – curcan, pui), pește, pâine și cereale integrale, orez (brun), ouă, lapte și lactate, legume și vegetale, nuci. Doza zilnică recomandată la adulți (19-64 de ani) este de 1,4mg/zi la bărbați și 1,2mg/zi la femei.

Magneziul este esențial

Transformă nutrienții din alimente în energie, joacă un rol important în metabolizarea glucozei, acizilor grași și aminoacizilor și în metabolismul calciului, vitaminei D, potasiului. Acest electrolit asigură o funcționare anormală a glandei paratiroide, ajută în transmiterea impulsurilor nervoase, deci implicit a funcționării tuturor mușchilor și, implicit, a inimii.

Îl găsim ușor în apă și alimente, dar putem avea probleme absorbție sau să de creeze un deficit din cauza unor afecțiuni (cele de malabsorbție, tulburări ale glandelor paratiroide, diabet zaharat, diaree cu sau fără vărsături), din cauza unui stil de viață dezechilibrat (consumul excesiv de alcool, stres ridicat) și din cauza anumitor medicamente (diuretice). În perioadele de stres corpul nostru consumă magneziu, dar, în același timp, nivelul scăzut de magneziu este asociat cu creșterea nivelului de stres și cu depresia, deci este un cer vicios.

Doza zilnică recomandată la adulți este de 300 mg la bărbați și 270 mg la femei.

Pentru magneziu, asigură-te că ai în farfurie, zilnic: lactate, carne, fructe de mare, orez brun, migdale, legume, soia, legume cu frunze verzi, anumite fructe (bananele), pâinea integrală și cerealele neprocesate.

Aboneaza-te la Newsletter