• Revista DONA
  • Banner cuponreducere
  • Calureaza reteta

10.06.2009Hipotiroida

Hipotiroida

Hipotiroidia este una dintre cele mai frecvente afectiuni tiroidiene, cu predominenta la sexul feminin. Hipotiroidia poate fi primara, secundara sau tertiara, organul primar afectat fiind tiroida, hipofiza, respectiv hipotalamusul.

Consecintele deficitului de hormoni tiroidieni asupra diverselor aparate si sisteme:
tegumente galbene, uscate, aspre si recipar uscat si rar, unghii striate, casantedebit cardiac scazut, bradicardieperistaltism intestinal redus, constipatie, hipotonie a veziculei biliarecrestere in greutatesindroame depresive, apatie, somnolenta, parestezii ale extremitatilorcrampe musculare dureroase, lentoare a contractiei si relaxarii musculareanemie hipocromaanomalii ale ciclului menstrual cu amenoree, sterilitate, frigiditate, galactoreeintoleranta la frig
Forma tipica de hipotiroidie prezinta majoritatea manifestarilor descrise anterior. Tiroida este de obicei nepalpabila.

Diagnosticul se stabileste:
pe baza anamnezei, a examenului atent a bolnavuluidozarea TSH si a hormonilor tiroidieni (T3, T4)radioiodocaptarea si scintigrama sunt uneori necesare mai ales pentru stabilirea etiologiei
Tratamentul hipotiroidiei, indiferent de forma sa clinica, este substitutiv, prin administrarea de hormoni tiroidieni. Tratamentul trebuie sa fie progresiv, mai ales la varstinici si in caz de hipotiroidie severa. Doza de hormoni tiroidieni ce va fi administrata, se stabileste in functie de severitatea deficitului hormonal a fiecarui bolnav.

4 Comentarii Adauga comentariu Comentarii

    • gina
    • 15.07.2009

    se vindeca hipotiroida??? si daca da????....cum?????
    multzumesc !!!!

     
    • administrator
    • 16.07.2009

    Cu putine exceptii ( cand hipotiroidia apare ca urmare a unei infectii sau boli grave, cand e determinata de unele medicamente), majoritatea celor diagnosticati cu hipotiroidie necesita tratament tot restul vietii. Boala poate fi bine controlata prin administrarea de hormoni tiroidieni.

    Aceste informatii sunt din surse considerate a fi sigure si trebuie folosite in scop educational, fara a inlocui sau amana consultul de specialitate.

     
    • michel dalacu
    • 27.12.2012

    Am fost operat anul trecut, thyroidectomie totala, examen histo bun, din fericire. Substituient folosit EUTHYROX 137,5 (am 65 de ani) si doza a fost crescuta cu 12,5 acum citeva saptamini. Dar am stari ciudate: atacuri de panica (respiratorie in special), flegme in git, sinusuri incarcate, oboseala excesiva, etc.
    Ce trebuie facut ? Se pare ca exista pe piata medicala adjutanti de T3 (al carui deficit poate fi cauza...).
    Ce ma sfatuiti ?

     
    • administrator
    • 23.01.2013

    Buna ziua!
    Simptomele pe care le descrieti nu sunt specifice unei stari de carenta sau de exces de hormoni tiroidieni. Pentru a afla daca simptomele sunt cauzate de o doza inadecvata sau insuficienta de Euthyrox, este recomandat un control hormonal (T4 liber si TSH, cu recoltarea sangelui dimineata, inainte de a lua Euthyrox). In situatiile in care in ciuda cresterii dozei de Euthyrox persista simptomele de oboseala, intr-adevar se poate asocia levothryoxina din Euthyrox (care este echivalentul hormonului T4) cu Novothyral (care este un amestec de T3 si T4). Diferenta intre T3 si T4 este ca T3 actioneaza mai repede, dar are o durata de actiune mai scurta. Bineinteles daca analizele efectuate -de preferinta la 4-6 saptamani sau chiar 2 luni de la modificarea de doza, nu sunt in parametri optimi si va simtiti in continuare obosit, puteti discuta cu endocrinologul dumneavoastra optiunea adaugarii de T3.

    Dr. Lavinia Vija-Medic specialist endocrinologie
    Institut "CI Parhon", Bucuresti

     

Adauga comentariu